Maanmittari- Arkkitehti ja Rakennusinsinöörikilta

MAIK

Maanmittarit, Arkkitehdit ja Rakennusinsinöörit joutuvat työelämässä runsaasti tekemisiin toistensa kanssa. Siispä on perustettu maanmittari-, arkkitehti- ja rakennusinsinöörikillan yhteinen ammattiainejärjestö.

Me MAIK:laiset pohjustamme tuota yhteistyötä jo koulutusvaiheessa, järjestämällä yhteistilaisuuksia kaikkien kolmen killan jäsenistölle. Toimintaamme kuuluvat kaikki mahdollinen maan ja katon väliltä.

MAIK:n jäsenistön muodostavat kaikki Maanmittari-, Rakennusinsinööri- ja Arkkitehtikiltalaiset.
YHDISTYS

Maanmittari-, arkkitehti- ja rakennusinsinöörikillan yhteenliittymä MAIK perustettiin jo vuonna 1968 toimimaan kyseisten kiltojen opiskelijoiden yhteistyöelimenä Yhdyskuntasuunnittelun laitoksella. Laitos oli hallinnollisesti Arkkitehtiosaston alainen ja niinpä sieltä saattoi valmistua ainoastaan Arkkitehtiosastolla pääainettaan opiskelevat. Käytännössä MAIK:n avulla pyrittiin lähentämään yhdyskuntasuunnittelusta kiinnostuneita eri osastojen opiskelijoita ja levittämään alan informaatiota. Nykyään MAIK ry:n toiminta on alkuvuosia enemmän vapaa-ajan toimintaan ja hauskanpitoon painottuvaa. MAIK ry:n hallitus on yhdeksänhenkinen, ja siinä on kolme jäsentä kustakin jäsenkillasta. Puheenjohtajuus on kiertävä niin, että jokaisesta killasta toimii puheenjohtaja joka kolmantena vuonna.
Yhteydenotto

Mikäli haluat olla yhteydessä MAIK ry:hyn, tavoitat koko hallituksen sähköpostitse osoitteesta maik-hallitus(at)list.ayy.fi. Hallituslaisten sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@aalto.fi. Vaihtoehtoisesti voit lähestyä hallitusta yhteydenottolomakkeella, jonka kautta myöskin anonyymin palautteen antaminen on mahdollista.
MITÄ MAIK TEKEE?

Tapahtumat

MAIKin toiminta pohjautuu vahvasti kolmeen päätapahtumaan: varaslähtöön, sitseihin ja risteilyyn.
Varaslähtö
Varaslähtö on ennen lukuvuoden alkua, erityisesti uusille opiskelijoille järjestettävä viikonlopputapahtuma, jossa pääset tutustumaan muihin opiskelijoihin jo ennen koulun alkua.

Varaslähtöä edeltävänä iltana vietetään MAIK kesäpäiviä, jossa ISOt ja muut vanhemmat tieteenharjoittajat pääsevät vaihtamaan kuulumisia kesän jäljiltä.

Risteily
Keväisin MAIK-järjestää jäsenilleen risteilyn Itämeren aalloilla. Laivalla on nähty jos jonkinmoista ohjelmaa, joten mikäli Silja Linen hyttikäytävät eivät vielä syksyn risteilyjen aikana tule tutuiksi (ja vaikka tulisivatkin), kannattaa itseään ja kanssatovereita viihdyttää keväisellä purjehduksella. MAIK-risteilyhän on tunnetusti myös Wappukauden avaus. Miksi siis tyytyä tuskallisen hitaaseen wapun odotukseen, kun siihen voi ottaa räjähtävän lähtölaukauksen!

2024 Risteily risteillään heti Cuba Nightin jälkeen sunnuntaista tiistaihin.

Sitsit
Sitsit ovat pohjoismainen akateeminen pöytäjuhla, jossa pidetään hauskaa kolmen ruokalajin illallisen, juomien ja laulujen merkeissä. Pukukoodi voi olla mitä vain tummasta puvusta haalareihin tai naamiaisasuun. Sitsit voivat olla huiman riehakkaat tai hillityn arvokkaat, mutta aina rennolla mielellä ja pilke silmäkulmassa. Teekkarisitseillä laulua johtavat lukkarit, joiden tehtävä on huolehtia siitä, että kaikki viihtyvät ja kaikilla on hauskaa.

MAIK-sitseillä meininki on jo pitkään ollut sitä parhainta tasoa. Ja onkos se mikään ihme, kun sitsaamassa on kolme huippua kiltaa saman katon alla! Vuosien varrella teemana on ollut niin merirosvot, antiikin Kreikka kuin sukujuhlatkin. Sitsit järjestetään loppusyksystä.
Kumppaneitamme:
& more...

Yritysyhteistyö

MAIK tuo yhteen laajan joukon rakennus- ja kiinteistöalan opiskelijoita. Yritysyhteistyöstä hyötyvät kaikki osapuolet: yritykset saavat arvokasta näkyvyyttä ja tunnettavuutta alan tekijöiden keskuudessa, opiskelijat saavat tietoa työelämästä ja yritysten toiminnasta. Tällä hetkellä MAIK:n yhteistyökumppaneita ovat:
Etsi